۲۴۲۳۹۱
۲۴۶۷
۲۴۶۷

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

درمان پلکس مو، یک راه حل انقلابی برای بازسازی موهای آسیب‌دیده با بازسازی پیوندهای «دی سولفیدی» است و همین ویژگی آن را به درمانی محبوب تبدیل کرده است.

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

درمان پلکس مو، یک راه حل انقلابی برای بازسازی موهای آسیب‌دیده با بازسازی پیوندهای «دی سولفیدی» است و همین ویژگی آن را به درمانی محبوب تبدیل کرده است.

در این مقاله می‌خوانید: 

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

پلکس مو چیست؟ (تکنولوژی plex) 

آیا می‌خواهید بدانید پلکس مو برای چیست؟ درمان پلکس مو، یک راه حل انقلابی برای بازسازی موهای آسیب‌دیده با بازسازی پیوندهای «دی سولفیدی» است. بازار جهانی این خدمات در سالن‌ها رو به افزایش است چون مصرف‌کنندگان می‌خواهند رنگ کردن موها را بدون آسیب رساندن به موهایشان انجام بدهند. 

یکی از عواملی که به شدت بر این افزایش تقاضا تاثیر گذاشته، افزایش رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها و تمایل مصرف‌کنندگان به داشتن موهایی عالی، براق و سالم است.

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

تکنولوژی پلکس مو؛ سلبریتی ها و اینفلوئنسرها

در سال 2014، کیم کارداشیان محصولات نسل اول پلکس را روی موهای خود امتحان کرد و در آن زمان، رسانه‌های اجتماعی به شناخته شدن پلکس مو کمک بسیاری کردند. مطمئنا نمی‌دانید که تغییر چشمگیر رنگ موی او از قهوه‌ای تیره به بلوند سفید که در ظاهر یک شبه اتفاق افتاد، به دلیل فناوری پلکس بود که این امکان را ایجاد کرد که چنین تغییری را بدون آسیب رساندن به موهایش انجام دهد.

سپس کل فروش پلکس از سال 2014 تا 2015 در کشورهای مختلف افزایش یافت و در سراسر سال 2015 محصولات پلکس مو در سطح بین‌المللی عرضه و باعث ایجاد یک پدیده جهانی شدند.

بیشتر بخوانید: بوتاکس مو چیست و هزینه آن چقدر است؟

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

فناوری پلکس مو برای چیست؟

فناوری‌های پلکس مو Plex در ابتدا به عنوان راهی برای مبارزه با شکستگی و خردشدگی موها پس از رنگ کردن در سالن‌های زیبایی معرفی شدند، چون دکلره کردن یا رنگ کردن موها می‌تواند به ساختار و یکپارچگی موها آسیب زیادی وارد کند. هنگامی که کوتیکول بلند می‌شود، که در اولین مرحله از فرآیند رنگ کردن مو رخ می‌دهد، لایه محافظ طبیعی مو مختل می‌شود و قشر زیرین در معرض دید و آسیب قرار می‌گیرد. فن‌آوری‌های پلکس برای کمک به ترمیم آسیب‌های ناشی از درمان‌های حرارتی و مکانیکی به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. کوتیکول‌های بلند شده هرگز پس از رنگ کردن یا دکلره به حالت کاملا صاف باز نمی‌گردند و موها در معرض شستشو آسیب‌پذیرتر می‌شوند.  

در حالی که کوتیکول بلند می‌شود، پراکسید با pH بالا یا مخلوط رنگ به لایه‌های زیرین مو نفوذ و پیوندهای کووالانسی مو را ضعیف‌تر می‌کند، نتیجه این است که موها شکسته می‌شوند.  

بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو برای ریزش موی ارثی

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

مراحل پلکس مو چیست؟ 

  • این روش معمولا در سه مرحله انجام می‌شود تا باعث قوی‌تر شدن موها یا آسیب کمتر به آن‌ها شود. مرحله اول در سیستم رنگ‌آمیزی یا دکلره در سالن گنجانده شده است که شامل بازسازی باند، حفاظت و افزایش استحکام موها است.
  • مرحله دوم پس از رنگ‌آمیزی در مرحله تکمیل در سالن است که شامل پیوند مجدد، آب‌بندی کوتیکول، افزایش استحکام و ترمیم موها است.
  • مرحله سوم شامل درمان خانگی است که به عنوان یک محصول نگهدارنده برای استفاده هفتگی برای همه موها یا بیشتر برای موهای آسیب‌دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد وشامل ترمیم، استحکام و محافظت موها می‌شود.

«کرودا پلکس»، یک سیستم سه مرحله‌ای است که برای کمک به حفظ استحکام مو و مقاومت در برابر آسیب‌های ناشی از رنگ کردن و دکلره کردن موها با کارایی خوب در سیستم های PH بالا طراحی شده است. بر خلاف سایر فناوری‌های موجود، این روش، اطلاعاتی در مورد ساختار پروتئین درون مو ارائه می‌دهد و با انجام مراحلی که گفتیم به افزایش یکپارچگی موها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاربرد مزوتراپی مو چیست؟

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

چه چیزهایی به موها آسیب می رساند؟

حدود 95 درصد موهای ما از ساختارهای پیوند پروتئینی تشکیل شده است که ساقه‌های مو را در کنار هم نگه می‌دارند و به آن استحکام و ثبات می‌دهند. همچنین موها را به شکل طبیعی‌شان نگه می‌دارند. با این حال عوامل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود این ساختارهای پیوندی از بین بروند و باعث ضعیف و نازک شدن موها شوند. این عوامل عبارتند از:

یک: درمان های شیمیایی

رنگ کردن و سایر درمان‌های شیمیایی به آسیب دیدن موها منجر می‌شود. مواد شیمیایی خشن مورد استفاده در این فرآیندها می‌توانند رطوبت و پروتئین طبیعی مو را از بین ببرند که نتیجه موهایی خشک، شکننده و ضعیف است.

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

دو: استفاده از وسایل گرمازا

استفاده منظم از ابزارهای حالت‌دهنده داغ مانند سشوار، اتوی فرکننده و اتوی صاف‌کننده می‌تواند آسیب قابل توجهی به موهای ما وارد کند. دمای بالا، ساختار پروتئینی و چربی طبیعی موها را از بین می‌برد و موها را خشک، کدر و مستعد شکستن می‌کند.

سه: عوامل محیطی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی و رطوبت می‌تواند به مرور زمان به موهای ما آسیب برساند. اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به کوتیکول مو آسیب برساند، در حالی که آلودگی، رادیکال‌های آزاد ایجاد و فیبرهای مو را ضعیف می‌کند. رطوبت می‌تواند باعث وز شدن موها شود و آن‌ها را مستعد شکستن کند.

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت مو به روش dhi چقدر است؟

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

چهار: آسیب مکانیکی

دست زدن خشن به موهایتان مانند برس زدن بیش از حد، کشیدن موهایتان، یاسفت بستن موها، می‌تواند باعث آسیب و منجر به شکستگی، دو شاخه شدن انتهای موها (مو خوره) و ضعیف شدن تارهای مو شود.

پنج: روتین ضعیف مراقبت از مو

استفاده از شامپوهای خشن، حذف نرم‌کننده، یا استفاده بیش از حد از محصولات حالت‌دهنده نیز می‌تواند به موها آسیب برساند. این عوامل می‌توانند چربی‌های طبیعی موها را از بین ببرند و باعث خشکی و شکنندگی موها شوند.

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

چگونه موهای خود را با پلکس مو ترمیم کنیم؟

تنها راه حل موثر درازمدت، ترمیم یا جایگزینی ساختار داخلی مو با استفاده از درمان پلکس است. درمان پلکس، یک راه حل انقلابی است که برای بازسازی موهای آسیب‌دیده با بازسازی پیوندهای «دی سولفیدی» طراحی شده که به موها استحکام و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. با گنجاندن پلکس در روتین مراقبت از موها، می‌توانید سلامت، استحکام و درخشندگی موهای خود را بازیابی کنید.

بیشتر بخوانید: نانو پلاستیک مو چیست؟ آیا روشی موثر است؟

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

مزایای استفاده از پلکس مو چیست؟ 

پلکس مو نه تنها برای مبارزه با شکستگی و خردشدگی موها پس از رنگ کردن، بلکه برای کمک به ترمیم آسیب‌های ناشی از درمان‌های حرارتی و مکانیکی و ماندگاری بیشتر رنگ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین باعث می‌شود موها در درمان‌های متوالی به شکل اصیل خود باقی بمانند، به این معنی که شما می‌توانید رنگ موهایتان را به طور مکرر تغییر دهید، بدون این‌که در معرض خطر آسیب قرار بگیرند. سایر مزایای پلکس مو عبارتند از: 

  • یک: تقویت موها: به این دلیل که درمان پلکس، پیوندهای مو را بازسازی می‌کند، باعث تقویت موها از درون می‌شود و آن‌ها را در برابر شکستگی و آسیب، مقاوم‌تر می‌کند.
  • دو: تخلخل مو را کاهش می‌دهد: با ترمیم ساختار مو، درمان پلکس می‌تواند به کاهش تخلخل مو کمک کند. یعنی موهای شما بهتر رطوبت خود را حفظ می‌کنند که منجر به موج‌های نرم‌تر و براق‌تر و وز کمتر می‌شود.
  • سه: انعطاف‌پذیری موها: با بازگرداندن پیوندهای موجود در موها، درمان پلکس مو می‌تواند خاصیت ارتجاعی موهای شما را بهبود ببخشد، در نتیجه موها انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر حالت دادن پیدا می‌کنند.  

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

چطور از درمان پلکس مو استفاده کنید؟

هر زمان که موهایتان کدر و آسیب‌دیده است، می‌توانید از درمان پلکس استفاده کنید. بعد از زمانی که در تعطیلات بودید و موهایتان در معرض آفتاب، دریا و کلر قرار گرفت، نیز از این درمان بهره ببرید. به سادگی پلکس مو را روی موهای مرطوب بمالید و اجازه بدهید بین 30 تا 60 دقیقه روی پوست سرتان بماند. بعد موها را شستشو دهید. سپس برنامه روزانه شستشوی معمولی خود را کامل کنید.

علاوه بر استفاده از درمان پلکس، حفظ یک روال مراقبت از مو نیز ضروری است. روال طبیعی مراقبت از مو شامل شرایط زیر است:  

  • از محصولات فاقد سیلیکون، سولفات و پارابن برای جلوگیری از حذف چربی‌های طبیعی استفاده کنید.
  • برای حفظ رطوبت مو از نرم‌کننده عمیق استفاده کنید.
  • استفاده از وسایل گرمایشی را برای جلوگیری از آسیب موها محدود کنید.
  • برای جلوگیری از دوشاخه شدن (موخوره) و شکستگی موها، به طور منظم نوک آن‌ها را قیچی کنید. 

توجه به این نکته، مهم است که ترمیم موهای آسیب‌دیده به زمان نیاز دارد. هیچ محصول معجزه‌آسایی یک شبه موهایتان را ترمیم نمی‌کند. بنابراین، ممکن است قبل از نتیجه گرفتن، به چند درمان نیاز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کراتینه یا موی ابریشمی؟

پلکس مو چیست؟ دوام موهایتان آرزوی ما است

خلاصه

درمان پلکس، یک راه حل انقلابی برای بازسازی موهای آسیب‌دیده با بازسازی پیوندهای «دی سولفیدی» است. تکنولوژی پلکس مو به موها استحکام و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. با گنجاندن پلکس در روتین مراقبت از موهایتان، می‌توانید سلامت، استحکام و درخشندگی آن‌ها را بازیابی کنید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.