۲۴۲۹۹۶
۱۰
۱۰

درباره «خرده خیانت» چه می‌دانید؟/ عضو شدن در شبکه دوستیابی خیانت است؟

خیانت فقط ایجاد ارتباط عاطفی و جسمی با شخص دیگر، غیر از همراه زندگی‌مان نیست. زمانی که فردی در ذهنش هم ایجاد ارتباط با شخصی می‌کند و یا در شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایجاد ارتباط حتی کلامی می‌گردد، رفتار او نوع دیگری از خیانت محسوب می‌شود.

درباره «خرده خیانت» چه می‌دانید؟/ عضو شدن در شبکه دوستیابی خیانت است؟

خیانت فقط ایجاد ارتباط عاطفی و جسمی با شخص دیگر، غیر از همراه زندگی‌مان نیست. زمانی که فردی در ذهنش هم ایجاد ارتباط با شخصی می‌کند و یا در شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایجاد ارتباط حتی کلامی می‌گردد، رفتار او نوع دیگری از خیانت محسوب می‌شود. اسم این نوع خیانت را، خرده خیانت گذاشته اند؛ به عبارتی رفتارهای کوچکی که خیانت کامل محسوب نمی‌شوند اما خیانت به اعتماد شریک زندگی‌مان هستند. این نوع خیانت هم به اندازه خیانت فیزیکی، برای شریک عاطفی دردناک و اثرگذار است.

خرده خیانت، بزرگ می‌شود؟

خرده خیانت‌ها همیشه به خیانت‌های فیزیکی ختم نمی‌شوند اما می‌توان نشان دهنده مشکلات عمیق شخصیتی و یا نارضایتی از رابطه یا بخشی از آن باشد. خرده‌خیانت در قالب رفتارها و عادات کوچک شکل می‌گیرند، هر فرد ممکن است تعریف متفاوتی از آن داشته باشد و آنچه در برخی روابط مجاز است، ممکن است در برخی دیگر مجاز نباشد. چون این به آن دو نفر حاضر در رابطه بستگی دارد.

مثال‌هایی برای خرده خیانت

کارشناسان اما چند رفتار خرده خیانتی را اینطور توضیح داده اند:

– تعامل‌ها در شبکه‌های اجتماعی: گپ آنلاین با شریک عاطفی سابق، دنبال کردن افراد در اینستاگرام تنها به دلیل جذابیت فیزیکی و تعامل با محتوای تولیدی آن‌ها

– دلبری کردن: رفتارهای دلبرانه چه حضوری و چه آنلاین

– عضو شدن در اپلیکیشین‌ها دوست‌یابی و داشتن یک نمایه (پروفایل) در اپلیکیشین‌های دوست‌یابی آنلاین؛ حتی اگر فعالانه از آن استفاده نمی‌کنید و فقط می‌خواهید ببینید آنجا چه خبر است.

– تماس فیزیکی: هر نوع تعامل فیزیکی که احساس صمیمیت داشته باشد، مانند گرفتن دست یا ماساژ دادن یک دوست.

درباره «خرده خیانت» چه می‌دانید؟/ عضو شدن در شبکه دوستیابی خیانت است؟

خیانت و ایجاد مشکلات مزمن سلامت

یکی از سخت‌ترین تجربه انسانی در زندگی مشترک، مورد خیانت قرار گرفتن است. اتفاقی سخت که به راحتی نمی‌توان آن را هضم کرد و تا مدت‌ها جای این زخم باقیست و بیشتر مواقع تبدیل به بدبینی و خشم می‌شود. این موضوع بارها مورد تحقیق قرار گرفته است و در یکی از جدیدترین هایش، پیامد این اتفاق از اضطراب عاطفی فراتر می‌رود و مشکلات مزمن سلامت را موجب می‌شود.

در این تحقیق جدید، پژوهشگران از شرکت کنندگان پرسیدند که آیا تا به حال به آن‌ها خیانت شده است یا خیر، و از آن‌ها می‌خواستند تا اگر دچار میگرن مزمن، اختلال خواب و مشکلات ریوی شده اند، آن‌ها را با خبر کنند. اطلاعات مربوط به شبکه‌های حمایتی خانواده و دوستان این افراد نیز جمع‌آوری شد.

نتیجه بدست آمده این بود که افرادی که به آن‌ها خیانت شد، بیشتر از کسانی که با این اتفاق مواجه نشده بودند، مشکلات مزمن سلامت داشتند.

دایره دوستان هم زخم را مرحم نیست

نکته تعجب‌آور هم این بود که داشتن شبکه قوی از خانواده و دوستان یا حتی وارد شدن به یک رابطه بهتر و حمایتی‌تر، اثرات آن را پاک نمی‌کرد، درحالیکه تا پیش از این، باور بر این بود که حلقه حمایتی تاثیر زیادی بر گذر کردن از این تجربه دارد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.