۲۳۹۰۷۹
۳۳
۳۳

۸ مورد از خواص آشواگاندا که تابه‌حال نمی‌دانستید

آشواگاندا یک گیاه شناخته شده است که در طب آیورودا استفاده می‌شود. نام‌های دیگر آن شامل گیلاس زمستانی و جینسینگ هندی هستند. این گیاه از یک درختچه کوچک همیشه‌سبز به نام Withania sominfera به دست می‌آید. آشواگاندا یک گیاه سازگار برای کاهش استرس، تقویت ایمنی، بهبود عملکرد و افزایش قدرت و سرزندگی بدن است. ترکیبات فعال آن به تنظیم سطح کورتیزول، تقویت آرامش و حمایت از استقامت بدنی کمک می‌کنند و آن را به یک انتخاب محبوب هم در طب سنتی و هم در مکمل‌های استاندارد طب مدرن تبدیل کرده‌اند. در ادامه به هشت مورد از خواص آشواگاندا اشاره کرده‌ایم.

 ۸ مورد از خواص آشواگاندا که تابه‌حال نمی‌دانستید

۱. آشواگاندا برای اضطراب و افسردگی

آشواگاندا دارای خواص ضداضطراب (تسکین‌دهنده اضطراب) است. عملکرد آشواگاندا در این زمینه شبیه به داروی لورازپام است. طبق یک مطالعه روی حیوانات، آشواگاندا و لورازپام هر دو به کاهش اضطراب کمک کرده‌اند. همچنین آشواگاندا خواص ضدافسردگی بالقوه نیز دارد. درنتیجه هم به کاهش علائم افسردگی و هم به کاهش علائم اضطراب کمک می‌کند.

۲. آشواگاندا برای آرتریت

Ashwagandha دارای خواص ضد آرتریت است و به تسکین سیستم عصبی و تسکین درد کمک می‌کند. در یک مطالعه تجربی، به بیماران یک دارو حاوی آشواگاندا داده شد و این فرمول گیاهی پتانسیل کاهش شدت درد و ناتوانی را‌ در این گیاه‌نشان داد.

شرکت آمیتیس نیک دارو 

 ۸ مورد از خواص آشواگاندا که تابه‌حال نمی‌دانستید

amitismed.com

 ۸ مورد از خواص آشواگاندا که تابه‌حال نمی‌دانستید

۹۱۳۰۴۹۰۰

 ۸ مورد از خواص آشواگاندا که تابه‌حال نمی‌دانستید

آدرس: تهران، اتوبان حقانی،  نرسیده به چهارراه جهان کودک، خیابان دیدار، خیابان کیش، پلاک ۵۳، طبقه اول

۳. درمان بیماری‌های شناختی و ذهنی (فرایندهای ذهنی درگیر در کسب دانش و درک)

آشواگاندا یک راسایانای محبوب آیورودا و متعلق به medhyarasayanas، زیر گروه راسایانا است. مدیا به معنای توانایی ذهنی/عقلی است. آشواگاندا به تقویت حافظه و هوش انسان کمک می‌کند. طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده این پتانسیل آشواگاندا در کودکان مبتلا به حافظه ضعیف و افراد مسن دارای ضعف حافظه نیز اثبات شده است.

۴. تأثیر فوق‌العاده آشواگاندا برای درمان استرس

سیستم گردش خون و سلامت قلب و عروق به دلیل استرس روانی تحت‌تأثیر نامطلوب قرار می‌گیرند. همچنین استرس بر سیستم دفاعی و آنتی‌اکسیدانی بدن نیز تأثیر می‌گذارد. آشواگاندا به بدن کمک می‌کند تا با استرس سازگار شود و در بهبود سلامت روحی و جسمی مؤثر باشد. آشواگاندا به دلیل کاهش سطح استرس و اضطراب در مبارزه با ریزش مو و تقویت رشد مو نیز مفید است. ریزش مو معمولاً به دلیل استرس اتفاق می‌افتد؛ لذا لاکتون‌های موجود در آشواگاندا می‌توانند سطح هورمون کورتیزول را در بدن کاهش دهند. تنظیم سطح کورتیزول بدن در مواقع استرس به‌خودی‌خود باعث سرکوب حالات عصبی شده و استرس را از بین می‌برد.

۵. بهبود کیفیت خواب با آشواگاندا

آشواگاندا به مقابله با مشکلات مربوط به خواب کمک می‌کند و دارای خواص خواب‌آور است. همچنین ترکیبات موجود در آن به انسان کمک می‌کنند تا هم سریع‌تر به خواب برود و هم کیفیت خواب بهتری داشته باشد. اگر به دنبال خوابی آرام و باکیفیت در شب هستید، آشواگاندا به آرامش بیشتر شما کمک خواهد کرد. یک مطالعه در هند بر روی افراد سالم و افراد مبتلا به بی‌خوابی نشان داد که مصرف ashwagandha به مدت هشت هفته معیارهای مختلفی از خواب را بهبود می‌بخشد. کوتاه‌کردن زمان لازم برای خواب، افزایش کیفیت خواب و هوشیاری بیشتر در طول روز جزو نتایج این تحقیق بود. محققان خاطرنشان می‌کنند که این گیاه بر روی برخی از انتقال‌دهنده‌های عصبی درگیر، در زمان خواب نیز تأثیر می‌گذارد.

۶. افزایش عملکرد ورزشی با مکمل آشواگاندا

آشواگاندا در بهبود عملکرد ورزشکاران، کوهنوردان، بدنسازان و شناگران نیز مفید است؛ زیرا استقامت بدن را به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌دهد؛ لذا مدت‌زمان فعالیت ورزشی آن دسته از ورزشکارانی که آشواگاندا مصرف می‌کنند، طولانی‌تر از ورزشکارانی است که آن را مصرف نمی‌کنند.

۷. رابطه مستقیم مصرف آشواگاندا و افزایش سطح تستوسترون در مردان

بر اساس مطالعه‌ای که با محوریت مصرف آشواگاندا در مردان با سطوح پایین تستوسترون و یا مشکلات ناباروری انجام شد، تأثیرات مثبت مصرف آشواگاندا در بهبود سطح این هورمون در بدن ثابت شده است همچنین تحقیقات مذکور به دلیل پتانسیل این مکمل برای افزایش سطح تستوسترون نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده است.

۸. آشواگاندا یک آداپتوژن مفید است

منظور از آداپتوژن هر ماده‌ای است که باعث متعادل‌سازی تمام فاکتورهای نامتعادل در بدن می‌شود. به دلیل اینکه جینسینگ هندی یا آشواگاندا دامنه‌ درمانی بسیار گسترده‌ای در بدن انسان دارد، از آن با نام یک آداپتوژن یاد می‌شود. آشواگاندا یا جینسینگ هندی یک گیاه گرم و خشک است که نیروبخش، مقوی و محرک است. از این دارو برای درمان بی‌نظمی‌های عصبی، کم‌خونی، ضعف بدن، فراموشی، آلزایمر، بی‌میلی جنسی، خستگی شدید، سوءهاضمه و بهبود عملکرد دستگاه ایمنی استفاده می‌شود. این گیاه همچنین باعث کاهش قند خون و کلسترول بد خون نیز می‌شود و بیماری‌های مزمن ریه را رمان می‌کند.

موارد احتیاط مصرف آشواگاندا

دوز توصیه شده آشواگاندا معمولاً از ۳۰۰ میلی گرم تا ۶۵۰ میلی گرم در روز برای اکثر بزرگسالان است که به دو یا سه دوز تقسیم می‌شود. طول دوره درمان نیز حدوداً تا ۱۲ هفته است و بهتر است بعد از سه ماه مصرف این دارو قطع شود. اما کسانی که دچار بیماری های خودایمنی هستند و یا به تازگی جراحی کرده‌اند باید در مصرف این مکمل احتیاط کنند.

در کل موارد احتیاط مصرف آشواگاندا عبارت‌اند از:

  • بارداری
  • شیردهی
  • بیماری‌های خودایمنی (شرایطی که سیستم ایمنی به بافت‌های خود بدن حمله می‌کند)
  • جراحی
  • اختلالات تیروئید

تداخلات دارویی آشواگاندا

  • داروهای خواب‌آور: آشواگاندا ممکن است اثر باربیتورات‌ها (گروهی از داروهایی که باعث آرامش یا خواب‌آلودگی می‌شوند) را تشدید کند؛ بنابراین هنگام مصرف آشواگاندا هم‌زمان با این داروها باید احتیاط کرد و دوز مصرفی را کاهش داد.
  • الکل: مصرف آشواگاندا با الکل توصیه نمی‌شود.
  • آرام‌بخش‌ها: آشواگاندا نباید هم‌زمان با داروهای آرام‌بخش مصرف شود.

آشواگاندا محصول آمیتیس نیک دارو

شرکت آمیتیس نیک دارو با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان اقدام به فروش مکمل خوراکی آشواگاندا نموده است. این مکمل به شکل کپسول و در بسته‌های ۶۰ عددی ارائه می‌شود. توصیه مصرف این دارو برای بزرگسالان دو عدد کپسول در روز است که شامل ۶۵۰ میلی‌گرم آشواگاندا و ۱۵ میلی‌گرم فلفل سیاه است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون محصول آشواگاندا به وب‌سایت رسمی آمیتیس نیک دارو مراجعه کنید.  

محتوای حمایت شده

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.