۲۴۲۹۹۸
۱۱
۱۱

مثانه شما خجالتی است

خجالت کشیدن فقط یک رفتار بیرونی نیست، بلکه می‌تواند خیلی زیرپوستی شود و به اعضا و جوارح دیگرتان هم راه پیدا کند، مثلا دچار «سندرم مثانه خجالتی» شوید.

مثانه شما خجالتی است

خجالت کشیدن فقط یک رفتار بیرونی نیست، بلکه می‌تواند خیلی زیرپوستی شود و به اعضا و جوارح دیگرتان هم راه پیدا کند، مثلا دچار «سندرم مثانه خجالتی» شوید.

باور کنید، این مشکل، اصلا رگه‌ای از طنز در خود ندارد و افرادی که نیاز به دست شویی رفتن دارند اما در مکان‌های عمومی و یا حتی در مهمانی، از اینکه به دست شویی بروند، تا سر حد مرگ خجالت می‌کشند، مبتلا به سندرم مثانه خجالتی هستند.

این افراد دچار اضطراب می‌شوند، مخصوصا که اگر در مکانی تازه و در میان جمعی باشند که شناخت زیادی از آن‌ها ندارند.

این سندروم، خودش را به شکل یک انسداد بدنی نشان می‌دهد و موجب می‌شود؛ عضلات کف لگن به اندازه کافی شل نشوند تا مجرای مثانه با و فرد بتواند به راحتی ادرار کند.

سندرومی که درون و بیرون را عذاب می‌دهد

این افراد نه تنها از نظر روانی تحت فشار قرار می‌گیرند، منزوی می‌شوند و اعتماد به نفس‌شان خدشه دار می‌شود، بلکه مشکلات جسمی جدی پیدا می‌کنند.

کسانی که سندروم مثانه خجالتی دارند، این احساس برای‌شان به وجود می‌آید که با ادرار کردن، مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرند، صدای ادرار کردن‌شان به صورت بلند شنیده می‌شود و…

مثانه شما خجالتی است

قطع رابطه به خاطر دست شویی رفتن

افراد خجالتی سرخ می‌شوند، دستشان می‌لرزد و عرق می‌کنند، و افرادی که سندروم مثانه خجالتی را دارند هم می‌توانند همین حالت را داشته باشند.

بیشتر افراد مبتلا، زیاد عرق می‌کنند و به همین دلیل از تماس فیزیکی دوری می‌کنند تا مبادا دیگران متوجه این حالت آن‌ها شوند.

اما این مشکل به راحتی قابل درمان است، با مراجعه به روانشناس، تمرین‌های بدنی، ریشه‌یابی این مشکل که جدی نیست اما در پیش فرد مبتلا بزرگنمایی شده است.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.