۲۴۳۴۵۱
۲
۲
چربی اضافی، سلول سرطانی می‌سازد

آدم‌های چاق بیشتر سرطان پستان می‌گیرند؟

یک مطالعه نشان داد که ۴۲ درصد از سرطان‌های پستان وابسته به هورمون، با چربی اضافی بدن مرتبط هستند.

آدم‌های چاق بیشتر سرطان پستان می‌گیرند؟

یک مطالعه نشان داد که ۴۲ درصد از سرطان‌های پستان وابسته به هورمون، با چربی اضافی بدن مرتبط هستند.

 چربی اضافی بدن می‌تواند باعث التهاب مزمن در بدن و تغییرات متابولیک در بافت چربی شود. همین موضوع تولید استروژن در بدن را افزایش می‌دهد و منجر به رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

تحقیقات دقیق‌تر روی چاقی و سرطان

به گفته محققان دانشگاه لاس پالماس اسپانیا، اندازه‌گیری چربی‌های بدن از طریق روش شاخص توده بدنی (BMI) که تنها بر اساس محاسبه نسبت قد به وزن است، ممکن است خطر ارتباط چاقی با ابتلا به سرطان پستان وابسته به هورمون را دست‌کم بگیرد. از این رو استفاده از ابزارهای دقیق‌تر تعداد بیشتری از موارد ابتلا به این نوع سرطان را تشخیص خواهد داد.

آدم‌های چاق بیشتر سرطان پستان می‌گیرند؟

تشخیص سرطان پستان مرتبط با چاقی

به نوشته نشریه پزشکی «Healthday News»، برای این مطالعه، محققان ابزار دقیق‌تری را به نام «CUN-BAE» برای اندازه‌گیری چربی‌های بدن ۱۰۳۳ زن مبتلا به سرطان پستان و هزار و ۱۴۳ زن یائسه سالم در کنار روش شاخص توده بدنی به کار گرفتند. CUN-BAE علاوه بر قد و وزن، سن و جنس را نیز در اندازه‌گیری چربی در نظر می‌گیرد.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که CUN-BAE خطر بیماری‌های متابولیک و قلبی عروقی را بهتر پیش‌بینی می‌کند، اما این اولین مطالعه‌ای است که از این روش برای بهبود تشخیص سرطان پستان مرتبط با چاقی بهره می‌گیرد.

آدم‌های چاق بیشتر سرطان پستان می‌گیرند؟

چربی اضافی و التهاب مزمن در بدن

اندازه‌گیری جدید در این مطالعه نشان داد که ۴۲ درصد از سرطان‌های پستان وابسته به هورمون، با چربی اضافی بدن مرتبط هستند. چربی اضافی بدن می‌تواند باعث التهاب مزمن در بدن و تغییرات متابولیک در بافت چربی شود. همین امر تولید استروژن در بدن را افزایش می‌دهد و منجر به رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

آدم‌های چاق بیشتر سرطان پستان می‌گیرند؟

سرطان پستان وابسته به هورمون

استروژن و پروژسترون باعث رشد برخی سرطان‌های پستان می‌شوند که به آن‌ها سرطان پستان حساس به هورمون (یا وابسته به هورمون) گفته می‌شود. سلول‌های سرطانی پستان حساس به هورمون حاوی پروتئین‌هایی به نام گیرنده‌های هورمونی هستند که با اتصال هورمون‌ها به آن‌ها فعال می‌شوند. گیرنده‌های فعال شده باعث تغییر در بیان ژن‌های خاص می‌شوند که می‌توانند رشد سلول را تحریک کنند.

 

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

  • اخبار داغ
  • جدیدترین
  • پربیننده ترین
  • گوناگون
  • مطالب مرتبط

برای ارسال نظر کلیک کنید

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.