۲۴۳۰۷۲
۱
۱
دکتر مهکامه زنگنه، داروی سرطان ریه را تولید کرد

زن ایرانی که دو هفته‌ای میلیاردر شد

مدیر شرکت «سامیت تراپوتیکس»، زنی ایرانی به نام مهکامه زنگنه است که با تولید داروی سرطان ریه، ارزش سهام این شرکت را تنها در عرض دو هفته، دو برابر کرده است و با این اتفاق، مهکامه مدیرعامل ایرانی شرکت، در لیست میلیاردهای آمریکایی قرار گرفت.

زن ایرانی که دو هفته‌ای میلیاردر شد

مدیر شرکت «سامیت تراپوتیکس»، زنی ایرانی به نام مهکامه زنگنه است که با تولید داروی سرطان ریه، ارزش سهام این شرکت را تنها در عرض دو هفته، دو برابر کرده است و با این اتفاق، مهکامه مدیرعامل ایرانی شرکت، در لیست میلیاردهای آمریکایی قرار گرفت.

شرکتی کوچک با موفقیتی بزرگ

بازار رقابتی ساخت داروهای ضدسرطان، حسابی داغ و نفس گیر است. شرکت‌های داروسازی بسیار بزرگی سعی در قبضه این بازار و یا داشتن سهمی زیاد از آن دارند. در این میان شرکت، سامیت تراپوتیکس با مدیرعاملی دکتر مهکامه زنگنه، یک شرکت محدود و کوچک بشمار می‌آید.

این شرکت بیوتکنولوژی که ۲۱ سال پیش تاسیس شد، ۱۳۰ کارمند دارد و تا پیش از این، هیچ داروی تاییدشده‌ای در کارنامه کاری‌اش نداشته است. اما همه این ۲۱ سال به یک طرف و این دو هفته اخیر هم به یک طرف، چون سرنوشت همه کسانی که در این شرکت کار می‌کردند و سهم داشتند در طی ۲۰ روز تغییر کرد.

به گزارش مجله معتبر و امریکایی فوربس، سهام این شرکت، از ۶ سپتامبر تقریبا دو برابر شده و ارزش بازار آن را به ۱۷ میلیارد دلار رسانده است.

این تغییر بزرگ، موفقیتی چشمگیر را رقم زده است و موجب شده تا مهکامه زنگنه، یکی از مدیرعاملان این شرکت، که حدود پنج درصد از سهام آن را در اختیار دارد، به جمع یکی از میلیاردرهای جدید امریکا بپیوندد.

زن ایرانی که دو هفته‌ای میلیاردر شد

زن ایرانی و ثروت میلیون دلاری

مهمکامه زنگنه، مدیر شرکت «سامیت تراپوتیکس» که حالا ۱.۱ میلیارد دلار ثروت دارد، در تهران به دنیا آمده است. او که ۵۴ساله است، حالا یکی از ۳۴ زن میلیاردر خودساخته آمریکایی و یکی از سه آمریکایی است که در بخش سلامت و درمان به ثروت میلیارد دلاری دست یافته است

مهکامه زنگنه به همراه رابرت داگان، دیگر مدیرعامل شرکت سامیت تراپوتیکس که سابقه موفقی در احیای شرکت‌های دارویی دارد، این شرکت دارویی را تاسیس کردند و این موفقیت بزرگ پس از آن بدست آمد که نتایج آزمایش‌های بالینی نشان داد داروی جدید این شرکت در درمان نوع خاصی از سرطان ریه، بسیار موثرتر از داروی شرکت معروف مرک است.

این خبر به سرعت برق و باد منتشر، سهامداران زیادی را به خودش جلب و ارزش سهام شرکت را بسیار بالا برد.

داستان زندگی مهکامه زنگنه

مهکامه یازده‌ساله بود که به همراه اعضای خانواده به آلمان مهاجرت کرد. آن‌ها در اولدنبورگ، شهری کوچک در نزدیکی هامبورگ، مستقر شدند. مهکامه در آن‌جا زبان آلمانی را یاد گرفت و مدتی بعد پدر و مادرش تصمیم گرفتند به ایران بازگردند اما مهکامه تصمیم گرفت تا پایان تحصیلات متوسطه در آلمان بماند.

مهکامه دو خواهر دیگر هم داشت که در فرانسه پزشکی می‌خواندند، او هم با تشویق پدرش به آن‌ها پیوست تا تحصیلات دانشگاهی‌اش را ادامه دهد.

مهکامه رشته دندان‌پزشکی را در دانشگاه استراسبورگ با تخصص دندانپزشکی کودکان خواند و بعد از آن از طریق یکی از دوستانش که در شرکت آمریکایی جراحی رباتیک کار می‌کرد، با شرکت سامیت تراپوتیکس، آشنا شد.

همان شرکتی که با کمک مهکامه پیشرفت‌های زیادی کرد و سکوی پروازی برای خودش و همکارانش هم شد.

زن ایرانی که دو هفته‌ای میلیاردر شد

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.